W końcu się udało. Wywiad z Magdą Nenycz-Thiel z Ehrenberg-Bass Institute

Od dawna planowałem zrobić ten wywiad, mimo że to trudna i wbrew pozorom niewdzięczny dziennikarski gatunek. I w końcu się udało.

Magda Nenycz-Thiel pracuje w instytucie kierowanym przez Byrona Sharpa, jest współautorką wielu badań i książek. I jest Polką, co też ma znaczenie. Pracuje z globalnymi markami, ale jednocześnie zna polski kontekst, patrzy na niego z daleka. Dołączyła do instytutu w 2006 r., po studiach w Polsce i Niemczech. Przez 5 lat prowadziła Mars Marketing Lab – laboratorium badawcze Mars Incorporated o globalnym zasięgu. Była pierwszym Mars Chair (stanowisko naukowe w pełni sponsorowane przez tę firmę) i prowadziła pionierskie badania nad wzrostem kategorii produktowych.

Cieszę się tym bardziej, że wywiad to trudna dziennikarsko forma. Można się długo przygotowywać, a na końcu okazuje się, że rozmówca mówi okrągłymi zdaniami. Albo wycina najciekawsze fragmenty w autoryzacji.

Porozmawialiśmy o:

  • tym, co najbardziej utrudnia budowę silnych marek
  • skutkach wiary marketerów w niesprawdzone opowieści
  • tym dlaczego nie da się budować lojalności klienta
  • jak budować wyraziste zasoby marki i ile powinna ich mieć marka
  • co robić gdy nie ma się dużego budżetu na marketing

Kilka cytatów z wywiadu:

Kiedyś razem z Byronem Sharpem byliśmy w Atlancie na rozmowach z Coca-Colą. Nasi rozmówcy już na początku spotkania ubolewali, że mają problemy z budżetem. Stwierdziliśmy wtedy, że w takim razie rozmowy z innymi firmami chyba możemy już sobie odpuścić (śmiech). Mogę podawać różne przykłady, ale nie zdarzyło nam się pracować z marką, która powiedziałaby, że nie ma problemu z budżetem.

Jeśli dane pokazują, że marki rosną przez wzrost penetracji rynku, to skupienie się na lojalności jako najważniejszym wskaźniku zwiększa prawdopodobieństwo porażki.

Zbyt duża jest koncentracja [marketerów] na tym, co modne zamiast na tym, co ważne. A ważne jest: w jakich kanałach sprzedaży nie ma naszych produktów, ilu ludzi je kupuje, a ilu zna markę, w jakich sytuacjach myślą o produkcie z naszej kategorii.

Cały wywiad „Opowieści o tym, jak sprawić, by marki urosły, są atrakcyjne. Ale mogą być niebezpieczne” dostępny jest na stronie Marketingu przy Kawie pod tym linkiem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zarządzanie marką i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.