Mało medali w Londynie? Na olimpiadzie reklamy Cannes Lions wypadliśmy jeszcze gorzej

Dlaczego zdobyliśmy tak mało medali na zakończonej właśnie olimpiadzie? Marnym pocieszeniem niech będzie fakt, że w reklamie i szeroko pojętej komunikacji marketingowej, na tle innych krajów, jest jeszcze gorzej. Inna sprawa, że w Londynie było kiepsko nie  przez małe zainteresowanie Polaków sportem. Daleko nam, nam co prawda do najbardziej usportowionych społeczeństw, takich jak Amerykanie, ale najgorzej też nie jest. Badania których wyniki opublikował „The Economist” wskazują, że na poziomie amatorskim kompletnie nieaktywnych dorosłych fizycznie jest mniej niż w Wielkiej Brytanii – rewelacji igrzysk pod względem liczby zdobytych medali.

20120721_wom964_0

Powodem nie jest też  infrastruktura bo na przykład basenów mamy mnóstwo, a medali zero. Inne kraje po prostu stworzyły odpowiedni system selekcji i szkolenia utalentowanych dzieciaków, albo postawiły na określone dyscypliny.

Uff, to tyle dygresji. Magazyn Campaignbrief przygotował tymczasem interesujące zestawienie liczby medali zdobytych w Londynie i podczas tegorocznego Cannes Lions. Jak wypadliśmy na „olimpiadzie reklamy”? W Londynie 10 medali i dwudzieste trzecie miejsce, w Cannes raptem 5 medali i miejsce poniżej 24.

Layout 1

To pokazuje jak mało konkurencyjna, dojrzała i oparta na kreatywności jest nasza gospodarka. W końcu nieprzypadkowo w czołówce w Cannes brakuje takich olimpijskich potęg jak Chiny i Rosja, których kontrolowane przez państwo gospodarki są oparte taniej sile roboczej i surowcach, a nie na kreatywności i wolnej konkurencji.
W innych przypadkach czołówka obu rankingów jest niemal identyczna. Wygrywają Stany Zjednoczone, które w Londynie i w Cannes zdobyły 286 nagród. Następnie Wielka Brytania (2. w Cannes, 4. na olimpiadzie) ze 154 nagrodami, Niemcy (3. w Canness i 5. na olimpiadzie), Japonia (6. w i Cannes i w Londynie). Zwróćcie uwagę na wysokie miejsca niewielkiej Nowej Zelandii (12. w Cannes i 18. w Londynie). Za cztery lata na olimpiadzie w Rio de Janeiro ma być jeszcze gorzej bo nie widać następców. A jak będzie na następnym Cannes Lions?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Biblioteczka, Kampanie reklamowe, Marketing sportowy, Reklama w mediach i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Mało medali w Londynie? Na olimpiadzie reklamy Cannes Lions wypadliśmy jeszcze gorzej

  1. Pingback: Blog przy Kawie » Blog Archive » Product placement po rumuńsku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.