Stare i nowe media w kampanii reklamowej dziennika

Lubię kampanie, które choć opierają się na internecie i społecznościach to jednak mają też mocne powiązanie z realem. Te istniejące wyłącznie jako aplikacje na komórki czy na Facebook’a są nieco niepełne. Do pierwszego typu należy kampania bliskowschodniego anglojęzycznego dziennika „Gulf News”, która udanie łączy trzy rzeczy: nietypowy kanał dotarcia do konsumenta, media społecznościowe i newsy zbierane przez zawodowych dziennikarzy.
Pomysł jest prosty. Wiadomości opublikowane przez „Gulf News” na Twitterze drukowane są na bieżąco, w czasi rzeczywistym przy kasach sieci kawiarni Tim Horton w formie papierowych opasek, które sprzedawcy zakładają na kubkach z kawą. W ciągu czterech miesięcy do klientów dotarło 1,440 twettów na 840 tys. sprzedanych kubków. Ruch na stronie „Gulf News” wzrósł o 41 proc., na Twitterze przybyło 2,9 tys. followersów.

Efektu nie byłoby gdyby marka po prostu wykupiła przestrzeń reklamową na kubkach z kawą. Zamiast tego, dając konsumentowi coś ekstra, sprawiła, że jej newsy stały się obiektem dyskusji odbiorców podczas picia kawy. Istnieje teoria, że zmiany technologiczne oznaczają koniec ery szerokiego nadawania (broadcast) zapoczątkowanej  1833 roku wraz z wejściem pierwszej gazety skierowanej do masowego odbiorcy. Internet przyniósł rozdrobnienie nadawców (portale internetowe, telewizyjne kanały tematyczne, radia internetowe, blogi). Nadawcy dzielą się na małe społeczności które w sieci dyskutują, komentują, tworzą treść i dzielą się nią z innymi.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing internetowy, Media i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.