Onet odświeża stronę, ale co dalej z portalami?

Nie znam się na designie, więc temat odświeżenia strony Onetu, interesuje mnie średnio, mimo że do portalu mam sentyment bo kiedyś opublikowałem tam artykuł o rozwoju gospodarczym Afryki. Na pewno zniknięcie kolorowych belek między poszczególnymi kategoriami sprawia że strona wygląda nowocześniej, żywiej – dobra robota agencji Dragon Rouge. Wszystko wspiera kampania reklamowa, solidna choć nic więcej:

Dużo ciekawsze są biznesowe losy Onetu. Portal założony jako Optimus Net (skrócenie nazwy lepiej pasowało do domeny pocztowej), od 2001 roku należy – razem z TVN czy Multikinem – do grupy ITI,  a więc do dwóch rodzin: Walterów i Wejchertów. Teraz się chyba poróżnili, ich drogi rozejdą się, portal i telewizja zmienią pewnie właścicieli. Trochę szkoda, to fajna rodzinna historia.

Pytanie w jakim kierunku ogólnie pójdą największe portale. O tym jak trudno o prognozy w tej branży świadczą słowa szefa Onetu, Łukasza Wejcherta, który mówił w wywiadzie dla „Marketing & More” cztery lata temu, że zrównanie się wydatków na reklamę telewizyjną i internetową to kwestia czasu. Na razie się na to nie zanosi, nie tylko w Polsce, ale nawet na dojrzalszym rynku amerykańskim. Według szacunków Emarketera, w 2011 roku wydatki na reklamę internetową wyniosły 28,5 mld. dolarów, telewizyjną 60,5  mld. W 2015 roku, różnica na korzyść telewizji będzie mniejsza, ale wciąż znacząca: 44 mld. do 68 mld. dolarów. Wejchert chyba przecenił szybkość z jaką rozwija się reklama w Sieci.

onet

Cały czas zastanawiam się  czy portale stworzą kiedyś redakcje będą   zatrudniały kiedyś doświadczonych dziennikarzy na szerszą skalę,  podobnie jak tradycyjne media. Oczywiście na przykład Onet czy Interia mają niewielkie redakcje, ale jak wszystkie portale stawiają przede wszystkim na zasięg, szybkość i tanie pozyskiwanie treści – jakość tej ostatniej ma drugorzędne znaczenie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing internetowy, Media, Zarządzanie marką i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.