„Dlaczego” zamknięte, „Bloomberg Business Week” niedługo otwarty

Zamknięcie studenckiego miesięcznika „Dlaczego” to drugi taki w ostatnim czasie ruch wydawcy, Platformy Mediowej Point Group, który wcześniej przeniósł do internetu „Machinę”, co oceniono to jako wstęp do likwidacji pisma bo na obecnym etapie rozwoju rynku trudno utrzymać redakcję tylko z internetu.

Mam wrażenie że „Dlaczego” paradoksalnie najbardziej zaszkodził (oprócz migracji grupy docelowej do Sieci), lawinowy wzrost liczby studiujących w ostatnich latach. Studenci z grupy ściśle wyodrębnionej, wręcz elitarnej jaką byli jeszcze piętnaście lat temu, dzisiaj stali się olbrzymią, niejednorodną rzeszą obejmującą ludzi o różnych aspiracjach, sposobie myślenia, trybie życia. Magazyn dla studentów stał się więc gazetą kompletnie bez wyrazu – dla wszystkich i dla nikogo. Dzisiaj gazety są mniej opiniotwórcze, stawiają na wyrazistość, wyrażanie poglądów ściśle określonej grupy ludzi. Być magazynem „studenckim” nie znaczy prawie nic.

Platforma Mediowa Point Group zamknęła „Machinę” i „Dlaczego” do których pewnie od jakiegoś czasu dokładała (nie zamyka się tytułów, które wychodzą na dlaczegozero) bo chce się skupić na kluczowych projektach: „Wprost” i nowym tygodniku biznesowym „Bloomberg Business Week”. Koncern potrafi ryzykować, idąc pod prąd opiniom specjalistów. Zeszłoroczny zakup „Wprost” miał być pewną porażkę skoro na rynku nie ma miejsca na kolejny tygodnik po „Polityce” i „Newsweeku”. Tymczasem na razie działa nie tylko gazeta kierowana przez Tomasza Lisa, ale także od niedawna „Uważam Rze” wydawane przez Presspublikę.

Jednym ze specjalistów który na łamach prasy podkreślał brak doświadczenia PMPG w prowadzeniu tygodnika był Michał Kobosko, teraz naczelny „Bloomberg Business Week”, który ukaże się w jesieni.  Na rynku brakuje dobrych mediów ekonomicznych – jest Forbes, Puls Biznesu, ale czuję niedosyt po zamknięciu przyzwoitego „Manager Magazina”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Media i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

0 odpowiedzi na „„Dlaczego” zamknięte, „Bloomberg Business Week” niedługo otwarty

  1. MM pisze:

    Również brakuje mi czegoś porządnego jeżeli chodzi o tematykę gospodarczą, niestety patrząc na dotychczasowy skład jaki zgromadzili przynajmniej w części poświęconej Polsce nie spodziewałbym się fajerwerków. Liczę za to że tematykę światową poprowadzą ludzie z Bloomberga (tłumaczenia tekstów) i to spowoduje że cały projekt będzie miał ręce i nogi.

  2. Kuba pisze:

    @MM, miejmy nadzieję. Bloomberg po kupnie przynoszącego straty „Business Weeka” w 2009 roku, wyciągnął od konkurencji wielu świetnych dziennikarzy.

  3. mythos pisze:

    a ja „dlaczego” akurat bardzo lubiłam. zajrzę do Bloomberga, czemu nie, może coś nowego na rynku gospodarzcy,, bo faktycznie jest zastój.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.