Plotki o śmierci telewizji są mocno przesadzone

Wnioski z najnowszych badań, których wyniki znalazłem na blogu Nielsena zaprzeczają obiegowym opiniom o kryzysie  reklamy telewizyjnej. Wydatki na spoty telewizyjne w pierwszym kwartale tego roku wzrosły o 12 proc. Na każde 100 dolarów wydanych w tradycyjnych mediach (telewizja, radio, dzienniki i czasopisma drukowane) na telewizję wciąż przypada aż 6,5 dolara.

Jak wynika z badań, telewizja wciąż jest najefektywniejszym kosztowo medium dla firm wprowadzających na rynek nowe usługi, szczególnie na tzw. rynkach wschodzących. Według specjalistów z Nielsena, telewizja jest szczególnie skuteczna w docieraniu z informacjami o nowych produktach do kobiet.

Przekonanie, że reklama internetowa zniszczy telewizyjną, to jedna z intuicyjnych opinii, nie mających wiele wspólnego z prawdą. Według wspomnianych badań, Amerykanie spędzają obecnie więcej czasu przed telewizorem niż kiedykolwiek.

Telewizja jest dla marketerów skutecznym remedium na rozdrobnienie współczesnych społeczeństw. Wydawałoby się, że w dobie internetu, komórek i kultury masowej, ludzie będą coraz bardziej zjednoczeni, a w rzeczywistości oddalamy się od siebie w szybkim tempie.

Przyrost naturalny w społeczeństwach rozwiniętych jest niski, a jednocześnie ze względu na coraz późniejsze zakładanie rodziny, pozostawanie w stanie wolnym oraz rozwody się, rośnie liczba gospodarstw domowych. Dzięki internetowi i mediom społecznościowym coraz bardziej zamykamy się w małych społecznościach. Telewizja wciąż jest w stanie przeniknąć wszystkie rozdrobnione grupy społeczne.

Sama telewizja też się zresztą zmienia. Młodsi widzowie oglądają telewizję w internecie – klipy czy programy. Firmy mediowe definiują się dzisiaj szerzej jako producenci treści rozrywkowych, a nie tylko programu stricte telewizyjnego.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Badania marketingowe, Media, Trendy i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Plotki o śmierci telewizji są mocno przesadzone

  1. Pingback: Szymon w YouTube punktem przełomowym dla telewizji | Jakub Müller

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.