Tajwan promuje turystykę

Tajwan z wielką pompą zaprezentował nowe logo i hasło promocyjne – poinformował Brandchannel. Hasło „Taiwan, the Heart of Asia”, które po dekadzie zastąpiło poprzednie „Taiwan, Touch Your Heart”, ma wzmocnić wizerunek Wyspy jako miejsca atrakcyjnego turystycznie. W kampanii reklamowej wykorzystywane są BBC, Time, The Economist, Newsweek oraz media z Japonii, Singapuru, Hong Kongu i Malezji.

Jak na tak szeroką kampanię reklamową spot wygląda skromnie. Po pierwszym obejrzeniu kilka dni temu, pomyślałem że gdyby coś takiego wypuszczono w Polsce to zrobiłaby się afera, że to marnowanie pieniędzy, infantylne. Po kilku dniach zauważyłem jednak, że spot zapadł mi w pamięć. Wyróżnia się wśród natłoku podobnie wyglądających reklam „widokówek” z ładnymi, egzotycznymi widokami. Oczywiście trzeba pamiętać, że w marketingu miejsc reklama ma dużo mniejsze znaczenie w budowie wizerunku niż w przypadku produktów komercyjnych. Państwa, miasta czy regiony budzą po prostu dużo więcej skojarzeń, więc trudniej zmienić opinię o nich za pomocą kampanii reklamowej.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing polityczny i miejsc i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Tajwan promuje turystykę

  1. Łukasz Schab pisze:

    Bardzo prosta reklama ale ma coś w sobie. Wyróżnia się na tle innych reklam. Prawdopodobnie pozytywnie wpłynie to na dotarcie przekazu do zainteresowanych osób.

  2. Łukasz Schab pisze:

    Bardzo prosta reklama ale ma coś w sobie. Wyróżnia się na tle innych reklam. Prawdopodobnie pozytywnie wpłynie to na dotarcie przekazu do zainteresowanych osób.

  3. negativa pisze:

    Prosta, bez zbędnej pompy i jak napisałeś- zapada w pamięć. Nie jestem pewna czy w Polsce zostałaby tak zdissowana jak mówisz, myślę, że mógłbyś się zdziwić 😉

  4. Kuba pisze:

    @negativa,
    Mam nadzieję, że faktycznie nie byłoby tak ostro jak piszesz. Mam skrzywienie po czytaniu na forach branżowych o reklamach miast – często trwają tam zawody kto mocniej dowali..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.